Case /Marketing communicatie en strategie BouwPartner
BouwPartner is een landelijk concept voor de groothandel in bouwmaterialen. De vestigingen zijn het lokale trefpunt voor professionals in de bouw. BouwPartner-ondernemers voorzien hun klanten niet alleen van vakkundig advies in materialen en verwerking, maar ook op het gebied van zaken als regelgeving en verzekeringen.
BouwPartner is een onderdeel van 4PLUS en werd tot 2021 als BPG in de markt gezet. Gebrek aan herkenbaarheid en eenduidigheid vroeg om een radicale aanpak. Youngdudes sparde samen met het managementteam over de toekomst van BPG en voorzag hen van strategisch advies. Besloten werd de formule BPG om te bouwen naar BouwPartner. Hiermee werd het startsein gegeven voor een complete transitie, van beeldmerk, huisstijl en merkbelofte, signing en POS, tot websites en social media. Om de doelgroep te bereiken en te inspireren werd o.a. het BouwBlad ontwikkeld; een eigen magazine met nieuws, trends, ontwikkelingen en aansprekende verhalen voor de professional in de bouw.
Youngdudes adviseert BouwPartner op strategisch niveau en werkt daarbij nauw samen met de brand- en formulemanager, ondernemers en partners. Wij ontwikkelen concepten, designen middelen en realiseren relevante content.